Youtubes bästa klipp – topplista vecka/månad/år
24Jan/190

Casinoreklam

Detta är en annons
Sedan online casinon började göra reklam så har det dykt upp mängder med varianter av dessa. Flera av de största spelbolagen har valt att använda kändisar i sina reklamfilmer. En del bolag har valt att fokusera på produkten, eller på humor. Många tv-tittare i Sverige har börjat tröttna på alla dessa filmer, och det gäller att sticka ut ur mängden om man vill nå igenom bruset.

Reklam för Ninjacasino
Ett av de spelbolag som sticker ut är Ninja casino. De har satsat på budskapet att vinsterna betalas ut fort. De spelar också på själva namnet när de har ninjor i reklamen. Man jobbar med en del humor, men även fokus på budskapet. Deras filmer är som små actionfilmer där man bland annat får följa en ninja som delar ut vinster blixtsnabbt.

Banbrytande med casino utan konto
Ett annat casino med bra reklamfilmer är No Account Casino, där man tar upp ”störiga” vardagshändelser. Antingen kan det vara dörrvakten som inte släpper in på krogen. Det kan också vara kompisen som man ska hjälpa att flytta, men inte har förberett flytten på något sätt. Den filmen som många småbarnsföräldrar kan känna igen är när kompisen utan barn dyker upp och väcker
barnet.

Svenska kändisar gör casinoreklam
Betsson har länge haft Måns Zelmerlöw som ambassadör, och även han har dykt upp i flera av deras filmer. När man skulle göra reklam för Sverigerouletten, så drev Måns lite med sig själv. I en scen där flera personer bettar på olika landskap så lägger Måns själv ett bet på Skåne, eller skaniii som det kan uttalas på engelska.

Casinoreklam i Sverige
Debatten om casinoreklam i Sverige kommer att fortsätta under 2019. Den nya spellagen gör gällande att spelbolagen ska marknadsföra sig ”måttligt”. Hur man bedömer måttligt, är lite oklart i dagsläget. Sanningen är dock att tv-reklam fortfarande är ganska dyrt, och så länge priserna ligger på en hög nivå, så är det marknaden som styr. De som har råd att annonsera via tv kommer att göra det, och tv kanalerna tar så mycket betalt de bara kan för att överleva. En del idrottsprofiler har aktivt
sagt att de inte kommer göra reklam för spel och casino. Andra, som tex Zlatan, har sagt att man länge gjort reklam för spelbolag. Han menar att Svenska Spel, som sponsrar flera landslag, är ett spelbolag och att man inte kan göra skillnad på dem eller andra spelbolag. Återstår att se hur framtiden blir för casinoreklam i Sverige.

0
Filed under: Samarbete Leave a comment
Comments (0) Trackbacks (0)

No comments yet.


Leave a comment

No trackbacks yet.